Pikaliiva asum ehk retk ümber Harku järve

Pikaliiva asumimatka tehes tekkis mul väike segadus. Loomulikult on seal põhiline vaatamisväärsus Harku järv aga ainult ümber selle käies jääb ring justkui väikeseks. Samas ei olnud Pikaliiva asumist väga midagi juurde ka võtta. Pole mõtet ju lihtsalt niisama üle Rannamõisa tee suurte majade vahele kõmpima minna.

Segaduses olin ma isegi siis kui ürituse üles panin ja umbes kilomeetreid kirjutasin. Kuna Harku järve ring mööda teed on 6,4km siis tundus 8km kirja panna päris okei, et käid vaatad siit natuke ja sealt. Muidugi oli ka võimalus, et tuleb umbes 6km või veelgi vähem sest tegelikult kannatab seal mööda järve serva kõndida päris palju.

Hommikul enne matka tuli mulle see õige rada silme ette, et oleks põnev ja head vaated. Võtsin pisut Harku vallast lisaks.

Alustasime Harku järve parklas. Liikusime mööda järve äärt sõudebaasini ja sealt edasi Tiskre ojani. Oja juures tegime avastuse, et vesi oli nii madal, et ei pidanudki sillani kõmpima vaid saime juba varem üle. Mul endal ka pisut põnevust, pole sealt ju kunagi varem läinud. Samas ei olnud seal väga hullu midagi, ei tulnud ennast võsast läbi pressida, natuke pilliroogu oli.

Sealt edasi oli kahjuks veidi võsane. Omal initsiatiivil oleks võinud proovida sealt läbi murda aga inimestega katseid tegema esialgu ei hakanud. Mul olid kurjad kahtlused, et nõgestesse satume me niikuinii 😀

Seega kõndisime natuke aega mööda pisikest tänavat kuni tekkis esimene võimalus järve äärde keerata. Seal oli täitsa okei rada sees, kalamehed ilmselt kasutavad seda päris usinasti. Nõgeseid seal palju polnudki aga kui ma jõudsin selle välja öelda, et meil on vist vedanud…. siis muidugi kohe tuli see üks ja ainus koht järve ääres, kus tõepoolest olid kõrvuni nõgesed 😀

Metsast välja inimeste sekka ehk läksime läbi küla Kadaka panga alla välja.

Piilusime Harku karjääri, ronisime mäkke. Viimane ei olnud absoluutselt kohustuslik aga kui ma juba ees läksin siis tulid kõik vapralt järele ja keegi ei tahtnud ringiga minna. Igatahes siinkohal ma pean kõiki kiitma sest isegi mu sõpradest matkakaaslased on mind hullu pilguga vaadanud ja küsinud, et kas ma ikka kohe päris tõsiselt mõtlen sellest mäest üles ronida 😀  Tegelikult pole seal muidugi midagi hullu, lihtsalt üks pisitilluke väljakutse. Aga üleval on vaade imeline. Päriselt ka 🙂

Mäest alla ja tagasi järve juurde. Natuke maad tuli tee servas kõmpida aga see ei olnud mõnus. Esimesel võimalusel keerasime pilliroo vahele. Praegu on seal mõnus kuiv, pääseb hästi läbi ja samas vaade nii palju kui seda näha on, on ka huvitav. Mõned kõrgemad majad paistavad üle pilliroo, kusagilt näeb natuke järve. Pilliroog sahiseb ümberringi.

Kokku tuli 8,7km, ajaga hätta ei jäänud. Ei pidanud jooksma, sai rahulikult nautida. Ilm oli ka hea, veidi tuuline aga paras kõndimise jaoks.

Üks kommentaar “Pikaliiva asum ehk retk ümber Harku järve

1. Pingback-viide: Top 10 | Minu rajad

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.